Calatoriile mele prin imagini

Calatoriile mele prin imagini

sâmbătă, 7 mai 2011

Manastirea Tismana - Varful Silea (Piatra Borosteni) - tura solitara

In mare parte, acest traseu urmareste traseul nr.8 descris de N.Popescu in ghidul muntilor Valcan.
Punctul de plecare a fost parcarea din fata portilor manastirii Tismana. Intrarea in traseu nu este semnalizata (traseul este in prezent nemarcat). Singurul indiciu este un panou care ne anunta ca suntem la marginea unei rezervatii naturale, numita Cotul cu Aluni.


Poteca este la inceput destul de larga (a fost probabil un drum de acces la casa amintita in descrierea traseului, acum inclusiv ruinele ei fiind acoperite de vegetatie)


Urc panta abrupta, poteca se ingusteaza pana dispare cu totul in apropierea  punctului numit Scara Matii. Cojile de castane de castane ma anunta ca am ajuns in zona castanilor comestibili, care inlocuiesc padurea de fag prin care am urcat pana aici.



Padurea de castani, cei batrani fiind inlociti de catre cei tineri.



Ies din padurea de castani, trec pe langa o stana si imi bucur privirea cu florile de nuc si de gutui.



Natura se trezeste la viata. Si flora dar si fauna.




Poteca iarasi dispare, dar tin directia NE prin padurea deasa.


Intalnesc un fost drum forestier, care ma scoate in cele din urama la o veche cabana forestiera (fost SAM - magazin forestier).



Merg in continuare pe acelasi drum forestier care ma duce pana la izvorul Piscuri. Am apa destula, dar nu refuz niciodata sa gust apa izvoarelor montane.


Drumul forestier continua pe langa o cabana de vanatoare nou construita si dupa inca aproximativ 1,5 km il parasesc.





Urc abrupt si castig destul de repede altitudine.



Deja se zareste spre nord Piatra Borostenilor, cu abrupturile pe care de multe ori am auzit ca zburda caprele negre.


Urc pe varful Silea, despartit de Piatra Borostenilor de valea Bisticioarei. Varful este marcat cu o borna pe care se zareste anul 1961.




La intoarcere, traseul a fost aproximativ acelasi, cu cautari de scurtaturi care de fapt au lungit drumul. Am inregistrat traseul cu GPS Garmin Foretrex, harta fiind redata mai jos. Lungime aproximativ 22 km.
Total climb 1,107 Meter
Total descent 918 Meter
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=pgxbmocgglixovig



Niciun comentariu: