Calatoriile mele prin imagini

Calatoriile mele prin imagini

luni, 6 iulie 2015

In cautarea unei pesteri

          Acum multi ani, cercetand pe internet despre partea sudica a Muntilor Valcan, am gasit o relatare despre Plesa, un varf la limita celor 1500 mdm. Erau si cateva fotografii, insa una m-a impresionat foarte mult, era intrarea intr-o pestera (probabil o grota). Intrarea era pavata cu un muschi fin, verde intens, iar din pestera iesea un izvor cu apa limpede.
          Intre timp, am urcat de mai multe ori pe acest varf, si primavara, si vara si toamna, chiar si la sfarsitul iernii prin zapada de 80 cm, "uitand" de acea pestera. Mi-am amintit anul acesta, timpul "infrumusetand" mult amintirile, in imaginatia mea fiind mult mai frumoasa decat imaginile din pliantele turistice cu locuri exotice.
          Am incercat sa gasesc din nou acea relatare, insa nu am gasit-o, probabil nici nu mai exista, fiind pierduta in negurile internetului.

          Cunosc 6 variante de urcare-coborare pe acest varf, le-am batut in lung si-n lat, dar nu am gasit pestera. E greu intradevar sa o gasesti daca nu cunosti macar aproximativ zona in care poate fi. E un munte masiv, adapostind probabil cel mai salbatic defileu din tara, Defileul Gropului cu Apa, (https://sites.google.com/site/romanianatura52/carpatii-meridionali/valcan/defileul-gropului-cu-apa-muntii-valcan) care nu se poate parcurge integral decat daca esti echipat intr-un costum din neopren si dotat cu 50 metri de coarda, indispensabile pentru a putea cobori in maniera canioning succesiunea de cascade mai mari sau mai mici, dintre care multe nu pot fi ocolite pe versanti.