Calatoriile mele prin imagini

Calatoriile mele prin imagini

miercuri, 29 iulie 2015

Infrared

          Acum cativa ani, cand mi-am cumparat primele filtre, am vazut pe pagina comerciantului si un filtru infrared de 850 nm. Nu stiam mai nimic despre acest gen de fotografie, credeam ca e destul sa pun filtrul in fata obiectivului si voi obtine acele fotografii care aduc atmosfera iernii in plina vara. Nu am avut imagini destul de luminoase nici la ISO 800 si 30 secunde expunere, asa ca filtrul a fost aruncat si apoi "uitat" intr-un sertar.
          In urma cu doua saptamani, facand ordine printre accesoriile foto, am dat peste filtru. Am citit mai mult si m-am hotarat sa-mi transform o veche camera compacta (care de asemenea zacea intr-un sertar) pentru a putea fotografia in infrarosu. Am ceva indemanare, asa ca am demontat camera, i-am indepartat acel filtru care blocheaza lumina invizibila si cu ajutorul unui parasolar metalic si un vechi filtru UV caruia i-am indepartat sticla, am adaptat camera sa poata folosi filtre de 52 mm. Inclusiv acel filtru de 850 nm. Am reglat balansul de alb si am iesit in parc si pe strada pentru primele incercari. Mi s-au parut destul de reusite pentru aparatura folosita, asa ca am comandat si filtre de 720 si 680 nm. O sa public in viitor rezultatele, deocamdata am doar acele cadre cu filtrul IR 850 nm.